نماینده مردم اردکان در جمع دانش آموزان دختر این شهرستان :الگوهای شعاری به الگوهای عملی برای نقش آفرینی زنان و دختران در جامعه تبدیل شوند

محمدرضا تابش در آغازین روزهای شروع سال تحصیلی جدید و به مناسبت روز "دختر" در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه 17 شهریور این شهرستان،با بیان اینکه قالب شخصیتی کودکان و نوجوانان در مدارس شکل می گیرد تصریح کرد: این امر وظیفه مدیران و معلمان که علاوه بر علم آموزی ، مسئولیت فراهم نمودن زمینه رشد ابعاد شخصیتی کودکان و نوجوانان را عهده دار هستند سنگین تر می کند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مهر افزود: مهر، ماه رویش شکوفه های علم و دانش در بوستان مدرسه و دانشگاه است و موجی تازه از نشاط و شادابی در دانش آموزان و دانشجویان ایجاد می کند و تعهد و مسئولیت پذیری در فرهنگیان و دانشگاهیان را متجلی می سازد.

"محمدرضا تابش" توجه و اهتمام به آموختن توامان دانش و شیوه های زندگی در مدارس را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: آموختن علم توام با فراگیری نحوه زندگی و ارتباط با دیگران واجد ارزش است و جوانان را آماده ورود به جامعه و ایفاء مسئولیت های اجتماعی می سازد.

نماینده مردم اردکان با اشاره به آمارهای موجود درخصوص اینکه 20 تا 25 درصد جامعه از افسردگی رنج می برند، گفت: شادابی و نشاط موتور محرکه جامعه و هموارکننده مسیر انجام کارهای بزرگ و رسیدن به توسعه است. مسئولان وظیفه دارند با برنامه ریزی موثر ؛ دغدغه ها و مشکلات جوانان را رفع نموده و حس غرور و امید در آنها را احیا نمایند تا مدارس و دانشگاههای ما به کانون های بالنده و پر طراوت نشر علم و ایمان و سازندگی تبدیل شوند.

تابش با گرامیداشت دهه کرامت و پاسداشت مقام دو اسوه بخشش و بزرگی حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) ، روز "دختر" را به همه زنان و دختران ایران تبریک گفت و افزود: انقلاب اسلامی فرصت جدیدی برای حضور زنان و دختران ما در جامعه و نقش آفرینی آنها در عرصه سیاسی،فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم کرد.

تابش عنوان نمود: زنان کشورمان آنقدر توانمند هستند که نقش دوگانه خویش در عرصه خانواده و اجتماع را حفظ و به نحوی ایفا نموده اند که حضور و فعالیت در یکی از این عرصه ها موجب لطمه واردآمدن به دیگری نشده است.

وی کسب رتبه های بالا در کنکور و المپیادهای علمی و مسابقات ورزشی توسط دختران را ارزنده توصیف کرد و آن را حاکی از عزم و اراده و همت دختران ایرانی برای طی مراحل تعالی و کمال دانست.

تابش با انتقاد از عدم تعلق سهمی شایسته به زنان در عرصه های مدیریتی علی رغم توانائیهایشان ،خطاب به مسئولان تاکید کرد: باید محدودیت ها رفع و موانع فراروی پیشرفت و ترقی دختران برداشته شود .

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه اسطوره های دینی و اخلاقی ما نظیر حضرت فاطمه(س)،حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) باید به عنوان الگوهای عملی برای زنان معرفی گردند و معصوم بودن آنها نباید ذهنیتی که در ظاهر، دست یافتن به شاخص های چنین الگوهایی را غیرممکن می سازد ، تقویت کند.

وی خواستار آن شد تا الگوهای شعاری و نمایشی به الگوهای عملی برای نقش آفرینی زنان و دختران ما تبدیل شوند.

نماینده مردم اردکان همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: علیرغم اقدامات انجام شده در شهرستان اردکان برای فراهم کردن زمینه های رشد و بالندگی دختران، هنوز محدودیت ها و کاستی هایی وجود دارد که مسئولان امر باید برای رفع آنها همت کنند و زمینه فعالیت همه جانبه زنان و دختران در عرصه های علمی و اجتماعی را فراهم آورند.

در ابتدای این مراسم، مدیر دبیرستان 17 شهریور ، گزارشی از وضعیت تحصیلی این دبیرستان و قبولی دانش آموزان این دبیرستان در کنکور سراسری ارائه داد و افزود در کنکور امسال ، دانش آموزان این آموزشگاه 5 رتبه زیر هزار را کسب نموده اند.

در پایان به تعدادی از دانش اموزان که در سالجاری در کنکور سراسری با رتبه ممتاز در دانشگاه پذیرفته شده اند، به همراه برگزیدگان رشته های مختلف این دبیرستان،هدایایی به رسم یادبود و تقدیر از پشتکار انان، از طرف نماینده مردم اردکان اهدا شد

.همچنین نماینده مردم اردکان ضمن بازدید از قسمت های مختلف این آموزشگاه ، نسبت به تامین برخی از امکانات مورد نیاز فرهنگی و ورزشی قول مساعد داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا